Forum www.swd6.fora.pl Strona Główna www.swd6.fora.pl
Forum tłumaczy podręcznika do SW RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

rozdział XX, ukończony

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.swd6.fora.pl Strona Główna -> Nasze gotowe tłumaczenia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nomann
Administrator



Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:44, 14 Sie 2008    Temat postu: rozdział XX, ukończony

Wersja pdf z statsami: [link widoczny dla zalogowanych]


Rozdział 20: Statki kosmiczne

Statek kosmiczny jest czymś więcej niż tylko plątaniną kabli, śrub i nakrętek. Gdy szybujesz w przestworzach pozostawiając za sobą kolejny wygasły księżyc i znienacka rój piratów siada ci na ogonie, nagle statek jest twoją matką, twoim bratem, twoim najlepszym przyjacielem. Właściwie, jest nawet lepszy od nich ... dobry statek poleci tam gdzie ty będziesz chciał aby poleciał, zrobi to co ty będziesz chciał aby zrobił i co najlepsze ze wszystkiego nigdy nie poprosi cię o pożyczkę.
Tak jak z każdym innym sprzętem, obchodź się z nim dobrze, a on odwdzięczy ci się tym samym. I nie zdziw się jeśli pewnego dnia niemalże popisze się swoją „osobowością”. Już wkrótce będziesz wiedział ile może ci dać, kiedy się o niego zatroszczyć oraz kiedy twój statek będzie potrzebował solidnego grzmotnięcia aby wycisnąć z niego maksymalna moc.
Statki z tego rozdziału nie są jedynymi jakie się spotyka, możesz być tego pewien. Są całkiem dobrym przykładem sprzętu jaki można spotkać podróżując po Galaktyce ... i jeśli dopisze ci szczęście, to być może wkrótce będziesz latał jednym z nich.


Statystyki statków kosmicznych
W SW RPG statki mają pewną ilość ważnych statystyk. Wszystkie statki zapewniają pełną osłonę swym pasażerom.
Dodatkowo, dane każdego statku zawierają:

Jednostka : Producent, nazwa i numer modelu.
Typ: Ogólna klasyfikacja statku.
Skala: Skala statku – myśliwiec lub okręt.
Długość: Długość danej jednostki.
Umiejętność: Umiejętność używana do pilotażu danego statku, po niej następuje odpowiednia specjalizacja.
Załoga: Pierwsza liczba to liczebność załogi w normalnych warunkach ( Cecha "możliwość łączenia X" oznacza, iż maksymalnie X osób może połączyć swoje siły by wykonać daną akcję. Każdy statek posiada jedną najważniejszą osobę odpowiedzialną za utrzymanie kontroli, pracę sensorów, wyznaczanie współrzędnych skoków hiperprzestrzennych i tym podobne. Na mniejszych statkach jedna osoba może być odpowiedzialna za wszystkie te obowiązki, kiedy na większych statkach jedna osoba może odpowiadać za jedną z tych funkcji. Podczas gdy bardzo liczna załoga może obsługiwać maszynerię, sukces czy też porażka całej ich pracy zależy od jednego rzutu – rzutu za umiejętności załogi. "Możliwość łączenia" to liczba dodatkowych członków załogi jaka może asystować, tak jak Chewbacca asystował Hanowi Solo przy pilotażu Sokoła Millenium. Dla tego typu akcji używaj „Combined Action” rules z rozdziału „Zasady”.)
Druga liczba to ilość artylerzystów, nie wliczona w pierwszą liczbę.
Ostateczna liczba to załoga zredukowana do niezbędnego minimum potrzebna do latania statkiem. Liczba po ukośniku to kara, czyli wzrost trudności działań takiej zredukowanej załogi. Przykład: jeśli „minimum: 130/ +10” oznacza to, że minimalna ilość personelu potrzebna do operacji danym statkiem wynosi sto trzydzieści, a poza tym przy każdym manewrze trudność jest większa o 10 od standardowej wartości trudności dla danej sytuacji. Ten modyfikator nie wpływa na artylerzystów.
Umiejętności załogi: Typowe wartości umiejętności załogi wyszkolonej do pracy na takiej jednostce. Piloci myśliwców będą mieli wypisane wszystkie umiejętności, zaś załoga okrętów będzie miała wyszczególnione umiejętności, do których została wyszkolona. Postacie pełniące rolę drugiego pilota i pomocnika zazwyczaj są słabiej wyszkolone i wartości ich umiejętności są o 1K mniejsze.
Pasażerowie: Liczba pasażerów i żołnierzy jaką statek może przewozić (poza kompletem załogi).
Ładowność: Masa ładunku jaki statek może przewozić. Odnosi się to do masy, nie objętości.
Zapasy: Czas w jakim można podróżować statkiem bez tankowania i uzupełniania zapasów.
Mnożnik hipernapędu: Mnożnik hipernapędu obrazuje nam jak szybko statek może poruszać się w hiperprzestrzeni.
Zapasowy hipernapęd: Niektóre jednostki posiadają zapasowy hipernapęd, który czasem przydaje się w sytuacjach wyjątkowych. Jest to mnożnik zapasowego hipernapędu.
Komputer nawigacyjny: ”Tak” lub „Nie”. Komputer nawigacyjny oblicza współrzędne skoków hiperprzestrzennych. Jednostki bez komputera nawigacyjnego muszą być wyposażone w astromecha, który obliczy koordynaty.
Zwrotność: Wartość zwrotność danej jednostki gdy ta znajduje się w przestrzeni kosmicznej. Zazwyczaj jest taka sama w atmosferze jak i w przestrzeni, w innym przypadku jest to wyszczególnione.
Prędkość: Prędkość jednostki w kosmosie. Tej prędkości używa się w walce statek kontra statek.
Prędkość w atmosferze: Prędkość jednostki w atmosferze. Pierwsza wartość to Ruch, druga wartość to maksymalna prędkość wyrażona w kilometrach na godzinę. Jeżeli w statystykach danej jednostki nie ma podpunktu "prędkość w atmosferze" dany statek nie może wejść do atmosfery.
Kadłub: Wytrzymałość kadłuba danej jednostki.
Osłony: Siła osłon jednostki.
Sensory: Cztery zakresy pracy sensorów i ich właściwości ( zajrzyj do opisu umiejętności „sensory” po więcej informacji).
Uzbrojenie: Ilość oraz typ danego uzbrojenia. Jeżeli uzbrojenie jest sprzężone to strzela jak jedna całość.
     Pole ostrzału: Przód, lewa/ prawa strona, tył lub wieżyczka. Wieżyczki mogą strzelać we wszystkich kierunkach.
     Załoga: Załoga potrzebna do obsłużenia danego uzbrojenia. Jeżeli nie ma żadnej wzmianki o załodze oznacza to, że dana broń może być bezpośrednio obsługiwana przez pilota.
     Skala: Skala broni, jeżeli jest inna od skali statku.
     Umiejętność: Umiejętność potrzebna do obsługi danego uzbrojenia.
     Celność: Tą wartość dodaje się do rzutu na strzał artylerzysty.
     Zasięg w przestrzeni: Zasięg krótki, średni i długi.
     Zasięg w atmosferze: Krótki, średni i długi zasięg w atmosferze/podczas ostrzału atmosfery z orbity.
     Obrażenia: Wartość uszkodzeń jakie zadaje dana broń.

Przypis: Nie wszystkie te statystki będą niezbędne w trakcie gry. Podczas walki jedynie skala, prędkość, zwrotność, kadłub, uzbrojenie, tarcze i w przypadku okrętów umiejętności załogi są potrzebne. Reszta statystyk ( jak ładowność ) zapewnia pomoc dla mistrza gry w utrzymaniu zgodności z realiami świata Gwiezdnych Wojen.



Myśliwce
Myśliwce to statki bojowe bliskiego zasięgu o nielicznej załodze ( zazwyczaj ograniczonej do pilota i drugiego pilota). Konstruktorzy myśliwców kładą nacisk na prędkość i zwrotność, co odbija się na wytrzymałości, lecz nie przeszkadza w wyposażeniu ich w ciężkie uzbrojenie. Zaprojektowane do bardzo krótkiej (lecz intensywnej) służby, co przekłada się na wysoką skuteczność w walce lecz tylko na ograniczony czas. Myśliwce są dość drogie i mają tylko jedno zastosowanie: niszczenie statków wroga. Technologia związana z myśliwcami rozwija się bardzo szybko i większość flot musi przeznaczać znaczą część swych budżetów na szkolenia dla pilotów i zakup najnowszych statków. Piloci najsłynniejszych Republikańskich X-wingów, imperialnych TIE czy legendarnych (ale przestarzałych) Z-95 Headhunter'ów używają umiejętności pilotaż myśliwców kosmicznych do latania tymi wielozadaniowymi statkami bojowymi.

A-wingi
A-wing został zaprojektowany przez Generała Jana Dodonnę oraz rebelianckiego inżyniera Walex'a Blissex'a aby zaspokoić zapotrzebowanie Sojuszu Rebeliantów na bardzo szybki i zwrotny myśliwiec przechwytujący.
Podczas gdy X-wing jest wytrzymały i solidny, jest również wolniejszy i mniej zwrotny od imperialnych myśliwców. A-wing jest jednym z najszybszych myśliwców, które są obecnie produkowane i ma zwrotność pozwalającą mu na rywalizowanie z najzwinniejszymi myśliwcami TIE.
A-wing jest podatny na awaryjność jeśli nie jest właściwie konserwowany, dzieje się tak w dużej mierze ze względu na obciążenie podwozia i systemów zasilających spowodowanego pracą dwóch potężnych silników. Z powodu czułego balansowania równowagi lotu technicy muszą konserwować A-winga ( jest to związane z częstymi i nieracjonalnymi wymaganiami dotyczącymi wydajności myśliwca stawianymi przez pilotów Rebelii), ten szybki myśliwiec ma jedne z najgorszych wyników bojowych w flocie Sojuszu. Jednakże, właściwie użytkowany jest jednym z najbardziej śmiercionośnych myśliwców w przestworzach.
<statsy>
B-wingi
Pierwotnie rozwijany przez admirała Ackabara, B-wing jest potężnie uzbrojonym myśliwcem eskortowym, który jest w stanie – w teorii – nawiązywać walkę ze statkami kosmicznymi klasy okręt. B-wing posiada ekstremalnie potężne uzbrojenie oraz żyroskopowo stabilizowany kokpit.
Pomimo mocnego pancerza, B-wing nie jest strasznie mało zwrotny i może zostać prześcignięty przez doświadczonego pilota myśliwca TIE. Sojusz Rebeliantów stale testuje nowe ulepszenia B-winga, jednakże i Ackbar ma nadzieję, że pewnego dnia ten ciężki myśliwiec sprosta wymaganiom swych konstruktorów.
<statsy>



Pilotaż B-winga
B-wing prezentuje bardzo wyrafinowane, ale delikatne żyroskopowo stabilizowane systemy celownicze, jak również działo laserowe o szerokim zasięgu.
Jeżeli z jakichkolwiek przyczyn działo laserowe jest niesprawne, zredukuj wartość celności o -1K.
Systemy stabilizacyjne B-winga zamierają gdy ten otrzyma ciężkie obrażenia. Podczas gry, gdy myśliwiec jest mocno uszkodzony, gdy wynik rzutu kością to 1 lub 2 (wykonywany w celu określenia, który system jest uszkodzony) oznacza to, że system stabilizacyjny zepsuł się. Zredukuj wartość celności o -1K (ponieważ jednostka nie jest już stabilną platformą uzbrojenia). Prędkość spada z 6 do 2 ( prędkość w atmosferze spada z 330;950 km/h do 225;650 km/h).
Te kary się kumulują.
X-wing
Jeden z najsłynniejszych gwiezdnych myśliwców w galaktyce, to właśnie za jego sterami Luke Skywalker zniszczył Gwiazdę Śmierci. Statki te tworzą podporę floty gwiezdnych myśliwców Sojuszu Rebeliantów/Nowej Republiki.
Y-wing
Towarzyszący Rebelii praktycznie od początku jej powstania, dzięki swej uniwersalności Y-wing pozostaje popularny pomimo swej starej, niemalże przestarzałej konstrukcji. Statki te są doceniane ponieważ części do nich są o wiele łatwiej dostępne niż do myśliwców bliskiego zasięgu takich jak A- oraz B-wingów.
TIE/In
Podstawowy myśliwiec imperialny w pełni swej mocy. Myśliwce TIE (z ang. Twin-Ion Engine starfighter czyli gwiezdny myśliwiec o podwójnym silniku jonowym) został zaprojektowany by być szybkim, ale zarówno lekkim i delikatnym myśliwcem. Przed swą klęską Imperium nigdy nie zastanawiało się dwa razy nad poświęceniem wielkich ilości tych myśliwców aby osiągnąć wyznaczone cele – były jeszcze tysiące takich jak te. Myśliwce TIE można znaleźć stacjonujące w wysuniętych imperialnych placówkach rozsianych po całej Znanej Galaktyce. Obok Gwiezdnego Niszczyciela jeden z najbardziej widocznych i najłatwiej rozpoznawalnych symboli Marynarki Imperialnej.
TIE Interceptor
Zaprezentowany wkrótce przed Bitwą o Yawin, lecz nie wprowadzony do szerszego użytku do momentu przed bitwą o Endor myśliwiec przechwytujący TIE został zaprojektowany, tak aby wszystkie zalety rebelianckich myśliwców obrócić przeciwko nim. Cechuje go większy silnik oraz potężniejsze konwertery energii w panelach baterii słonecznych.
Z-95 Headhunter
Jedna z najstarszych konstrukcji wciąż pozostających w użyciu, Łowca Głów znany jest z dostawania batów w boju. Nie jest ani szybki ani zwrotny, jednakże uzbrojenie Z-95 budzi grozę u swych przeciwników. Pomimo tego, że statek ten nie może rywalizować z nowoczesnymi myśliwcami takimi jak myśliwiec przechwytujący typu TIE czy A-wing nadal można go często spotkać w planetarnych i prywatnych flotach. Wiele odległych baz Sojuszu również używa Z-95tki.
Okręty
Kosmiczne okręty bojowe (często nazywane po prostu okrętami) są potężnymi statkami zaprojektowanymi do dalekich działań wojennych. Okręt posiada zazwyczaj bardzo liczną załogę, jest również potężnie uzbrojony i oprócz tego zazwyczaj przewozi kilka eskadr myśliwców. Statki te mogą funkcjonować przez miesiące lub lata bez tankowania i uzupełniania zapasów. Poza tym ich konstrukcja pozwala im na przyjęcie niewyobrażalnych cięgów zanim stracą jakąkolwiek zdolność do walki. Te straszliwie drogie statki kosmiczne są rdzeniami gwiezdnych flot wojennych i mogą w nich służyć przez dekady. Najbardziej znanymi okrętami są Gwiezdne Imperialne Niszczyciele, Koreliańskie Korwety, Kalamariańskie Krążowniki oraz Imperialne Drednoty. Do ich pilotażu używamy umiejętności pilotaż okrętów kosmicznych.

Imperialny Gwiezdny Niszczyciel
Gwiezdny Niszczyciel typu Imperial był jedną z najbardziej przerażających broni imperialnej machiny wojennej. Mając ponad 25 tysięcy tych okrętów do swojej dyspozycji Imperator Palpatine mógł wkraplać strach do serc mieszkańców całej galaktyki.
W dodatku do swego uzbrojenia, Imperialny Gwiezdny Niszczyciel przewozi na swoim pokładzie dywizjon 72 myśliwców TIE, pełną dywizję szturmowców, 20 AT-AT oraz 30 AT-ST.

Krążownik Kalamariański
W istocie Kalamarianie zapewnili Sojuszowi jedyne gwiezdne krążowniki w rebelianckiej flocie, które odegrały ważną rolę w bitwie o Endor i wielu innych, niezliczonych potyczkach i bitwach. „Spreparowane” naprędce z kalamariańskich okrętów badawczych, udowodniły zaskakującą skuteczność w boju. Ich główną zaletą jest lepiej wyszkolona załoga.

Korwety Koreliańskie
Powszechnie używane przez prywatne korporacje, piratów oraz oczywiście Sojusz Rebeliantów. Cechuje je wszechstronność, przystosowanie do ciężkich warunków bojowych, użycie do łamania blokad i do wielu innych zastosowań.

Fregata typu Nebulon-B
W rebelianckiej flocie najlepszy, wszechstronny okręt bliskiego wsparcia, przeznaczony do służby konwojowej oraz nawiązywania walki z większymi okrętami.

Transportowce kosmiczne
Transportowce kosmiczne obejmują pełen zakres niebitewnych statków kosmicznych od małych transportowców ( takich jak frachtowiec YT-1300) poprzez krążowniki transportowe z olbrzymimi ładowniami, promy, luksusowe krążowniki po inne statki cywilnego zastosowania. Do ich pilotażu używamy umiejętności transportowce kosmiczne.
Seryjny frachtowiec YT-1300
Reprezentant tysięcy różnych rodzai i modeli frachtowców podróżujących po całej galaktyce, YT-1300 jest niezawodny, wytrzymały oraz łatwy do modyfikacji, wskutek czego jest bardzo popularną jednostką. W rzeczywistości nie istnieje chyba ani jedna „seryjna” sztuka tego frachtowca, gdyż każdy pilot wart więcej niż worek paszy dla Banthy spróbuje coś w nim zmienić; albo powiększy przestrzeń ładunkową, albo podkręci maksymalna prędkość czy też popracuje nad zwiększeniem zdolności bojowej.

Seryjny frachtowiec Ghtroc
Mniej popularny, lecz wcale nie mniej wytrzymały frachtowiec Ghtroc został najpopularniejszym modelem w Odległych Rubieżach, gdzie mieściła się jego fabryka. Podczas gdy Ghtroc Industries wypadło z branży, kilka tysięcy egzemplarzy tego frachtowca nadal pozostaje w użyciu, zwłaszcza do pojedynczych przerzutów towarów, gdzie nikt nie oczekuje walki.

Imperialny dozorowiec celny typu Guardian
Powszechny imperialny patrolowiec, który całkiem dobrze spisuje się w roli kontrolowania ruchu frachtowców i udaremniania przemytu. Niestety nie ma szans z okrętami, które przewyższają go o klasę. Statki te są pospolite w słabo zaludnionych, odizolowanych systemach, gdzie Imperium chce utrzymać swoją prezencję bez zbędnych wydatków na większe jednostki do patrolowania.

Statek zwiadowczy
Jeden z wielu statków używanych w niezbadanych i dziewiczych regionach galaktyki. Ten szczególny statek jest zaprojektowany z myślą o jednoosobowej załodze ( stąd jego nieco słabe osiągi).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nomann dnia Pią 16:22, 15 Sie 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
0ciek




Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dantooine

PostWysłany: Czw 21:34, 14 Sie 2008    Temat postu:

rozmawiałem już o tym z nomannem

ale wpiszę tu dla reszty

Nie wiem jaką nomenklaturę przyjął gr0s ale

wydaje mi się że bardziej stosownym byłoby takie tłumaczenie umiejętności

Pilotaż: Myśliwce
Pilotaż: Frachtowce
Uzbrojenie: Myśliwce
Naprawa: Ślizgacze

i tak dalej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nomann
Administrator



Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:00, 02 Wrz 2008    Temat postu:

Korekty zgłoszone przez Avesa:

1, "Systemy stabilizacyjne B-winga zamierają gdy ten otrzyma ciężkie obrażenia."

Może lepiej brzmiałoby:

Systemy stabilizacyjne B-Winga zamierają, gdy ten zostanie ciężko uszkodzony.

2. TIE "Myśliwce TIE (z ang. Twin-Ion Engine starfighter czyli gwiezdny myśliwiec o podwójnym silniku jonowym) został zaprojektowany by być szybkim, ale zarówno lekkim i delikatnym myśliwcem."

Zastosować albo liczbę pojedynczą albo mnogą.

Z sensu zdania wynika, że chciano zaprojektować delikatny myśliwiec...?

3. Z-95

"Nie jest ani szybki ani zwrotny, jednakże uzbrojenie Z-95,budzi grozę u swych przeciwników"

Nie cechuje go ani duża szybkość ani zwrotność, jednakże uzbrojenie Z-95 wzbudza grozę??

(dziwnie brzmi) wśród przeciwników.

4. "Pomimo tego, że statek ten nie może rywalizować z

nowoczesnymi myśliwcami takimi jak myśliwiec przechwytując typu TIE czy A-wing nadal

jest można go często spotkać w planetarnych i prywatnych flotach."

Pomimo tego, że statek ten nie może rywalizować z nowoczesnymi jednostkami, takimi jak myśliwce przechwytujące typu TIE czy A-Wing nadal można go często spotkać na wyposażeniu planetarnych i prywatnych flot.


5. Imperialny Gwiezdny Niszczyciel

"Mając ponad 25 tysięcy tych okrętów do swojej dyspozycji

Imperator Palpatine mógł wkraplać strach do serc mieszkańców całej galaktyki."

...Imperator Palpatine mógł zaszczepiać/wzbudzać strach/postrach w sercach mieszkańców całej galaktyki.

6. "Załoga minimalna" = załoga szkieletowa

7. Krążownik Kalamariański

"W istocie Kalamarianie zapewnili Sojuszowi jedyne gwiezdne krążowniki w

rebelianckiej flocie, które odegrały ważną rolę w bitwie o Endor i wielu innych,

niezliczonych potyczkach i bitwach."

...które odegrały ważną rolę w bitwie koło Endoru i wielu innych potyczkach i starciach.

8. "Ich główną zaletą jest lepiej wyszkolona załoga."

Ich główną zaletą jest dobrze wyszkolona załoga. (chociaż nie wiem czy z logicznego punktu widzenia zaletą okrętu może być załoga - jeżeli ta na przestrzeni czasu się zmienia, ale podejrzewam, że w oryginale mogli tak napisać Razz).

9. Korwety Koreliańskie

"Typ: Średniej wielkości wielozadaniowy okręt"

Typ: Wielozadaniowy okręt średniej wielkości

10. Nebulon-B

"W rebelianckiej flocie najlepszy, wszechstronny okręt bliskiego wsparcia,

przeznaczony do służby konwojowej oraz nawiązywania walki z większymi okrętami."

Najlepszy w rebelianckiej flocie, wszechstronny okręt bliskiego wsparcia. Przeznaczony do służby konwojowej oraz prowadzenia walki z większymi okrętami.

11. Transportowce kosmiczne

"Transportowce kosmiczne obejmują pełen zakres niebitewnych statków

kosmicznych od małych transportowców ( takich jak frachtowiec YT-1300) poprzez

krążowniki transportowe z olbrzymimi ładowniami, promy, luksusowe krążowniki po inne

statki cywilnego zastosowania."

...poprzez krążowniki transportowe (wyposażone w olbrzymie ładownie), promy, luksusowe

krążowniki i inne statki cywilnego zastosowania.

12. Imperialny dozorowiec Guardian

"Statki te są pospolite w słabo zaludnionych,

odizolowanych systemach, gdzie Imperium chce utrzymać swoją prezencję bez zbędnych

wydatków na większe jednostki do patrolowania."

... gdzie Imperium chce utrzymać swoją obecność bez zbędnych...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.swd6.fora.pl Strona Główna -> Nasze gotowe tłumaczenia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin