Forum www.swd6.fora.pl Strona Główna www.swd6.fora.pl
Forum tłumaczy podręcznika do SW RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

rozdział XIX (w trakcie)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.swd6.fora.pl Strona Główna -> Nasze gotowe tłumaczenia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nomann
Administrator



Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:26, 19 Sie 2008    Temat postu: rozdział XIX (w trakcie)

19. Pojazdy
Zanim udzielę Ci najważniejszych informacji o statkach i transportowcach kosmicznych pokażę Ci podstawy: pojazdy atmosferyczne. (Najpierw raczkowałeś zanim nauczyłeś się chodzić, prawda?)
Pojazdy są wszędzie, od lśniących śmigaczy ze Światów Jądra po toczące się na drewnianych kołach i ciągnięte przez cztery keffis'y karety z Hegemonii Tion. Jeśli jest jakieś zadanie do wykonania to najprawdopodobniej istnieje jakiś gruchot zaprojektowany specjalnie do wykonywania tego zadania. Młody, nawet taki fan myśliwców jak ja lubi pomajsterkować przy śmigaczach od czasu do czasu.
Jest szansa, że będziesz latał Cloud Car'em lub przelatywał ze świstem pilotując ślizgacza na długo zanim Sojusz Rebeliantów da Ci zezwolenie na start X-wingiem, więc zaczynamy.


Statystki pojazdów

Każdy pojazd w tej sekcji ma szereg statystyk używanych podczas gry. Większość z nich nie jest niezbędna przez cały czas, ale dostarczają one cennych informacji o pochodzeniu pojazdu. Przez większość czasu, wystarczy znać skalę, umiejętność, ruch, zwrotność, kadłub oraz uzbrojenie pojazdu. Statystyki te są prezentowane w następującej kolejności:

# (model lub przydomek pojazdu)
Jednostka: Producent pojazdu, nazwa i numer modelu, oprócz tego wskazuje nam czy dany pojazd to wersja seryjna czy zmodyfikowana.
Typ: Ogólna klasyfikacja pojazdu.
Skala: Skala pojazdu ( used for the „scale” rules in Chapter Six, „Combat and Injuries”)
Umiejętność: Umiejętność używana do pilotażu danego pojazdu, po niej następuje odpowiednia specjalizacja. Przykład: prowadzenie pojazdów repulsorowych: śmigacz
Niewykwalifikowanie: Niektóre bardzo wyspecjalizowane pojazdy posiadają "karę za niewykwalifikowanie". Oznacza to, że ktokolwiek pilotujący dany pojazd bez odpowiedniej specjalizacji ponosi karę. Przykład: Prowadzenie pojazdów repulsorowych: ciężki ekwipunek (niewykwalifikowanie -2D).
Załoga: Standardowa liczebność załogi pojazdu, po niej następuje ilość artylerzystów (nie wliczona w standardową liczebność załogi). Niezbędne minimum to załoga zredukowana do niezbędnego minimum potrzebna do pilotażu pojazdu. Liczba po ukośniku to kara, czyli wzrost trudności działań takiej zredukowanej załogi.
Umiejętności załogi: Typowe wartości umiejętności załogi .
Pasażerowie: Liczba pasażerów jaką dany pojazd może przewozić.
Ładowność: Maksymalna masa ładunku jaką pojazd może przewozić.
Osłona: Osłona zapewniana pasażerom pojazdu. Może być pełna, ¾, ½, ¼ lub żadna – związane z tym modyfikatory opisane są w Chapter Five: 'Combat And Injuries."
Pułap: Tylko dla pojazdów repulsorowych i latających. Minimalna oraz maksymalna wysokość operacyjna pojazdu ( na planetach o standardowej grawitacji i atmosferze).
Cena: Cena za nowy pojazd danego typu. Cena używanego modelu odbiega od ceny nowego, zależnie od stanu i wyposażenia
Zwrotność: Te kości dodaje się przy rzucie pilota ilekroć wykonuje on jakąś akcję, wliczając w to przemieszanie oraz uniki pojazdem.
Ruch: Dystans jaki pojazd jest w stanie pokonać w czasie jednego ruchu. Kolejna wartość to maksymalna prędkość jaką pojazd jest w stanie osiągnąć wyrażona w kilometrach na godzinę.
Kadłub: Odporność kadłuba danej jednostki. Gdy pojazd oberwie przeciw obrażeniom rzucamy na kadłub.
Osłony: Niektóre pojazdy wyposażone są w osłony. See the rules for shields in
Chapter Seven, "Space Travel and Combat."

Uzbrojenie:
Typ uzbrojenia:
Lista ilości oraz typów uzbrojenia w jakie wyposażony jest dany pojazd. Jeżeli dane uzbrojenie jest sprzężone oznacza to, że statystyki podane poniżej dotyczą broni jako jednej całości strzelającej równocześnie.
     Pole ostrzału: Przód, lewa/ prawa strona, tył lub wieżyczka. Wieżyczki mogą strzelać we wszystkich kierunkach.
     Załoga: Załoga potrzebna do obsłużenia danego uzbrojenia. Jeżeli nie ma żadnej wzmianki o załodze oznacza to, że dana broń może być bezpośrednio obsługiwana przez pilota.
    Skala: Skala broni (jeżeli jest inna od skali statku).
     Umiejętność: Umiejętność potrzebna do obsługi danego uzbrojenia.
     Celność: Tą wartość dodaje się do rzutu na strzał artylerzysty.
     Zasięg: Krótki, średni oraz daleki. Jeśli zasięg ma cztery wartości to pierwsza z nich to zasięg bezpośredni, kolejne to krótki, średni oraz daleki, dla tego typu uzbrojenia wszystko co znajduje się bliżej niż na odległość zasięgu bezpośredniego wymaga bardzo trudnego rzutu na trafienie w walce.
     Obrażenia: Wartość uszkodzeń jakie zadaje dana broń.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nomann dnia Nie 21:24, 24 Sie 2008, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nomann
Administrator



Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:02, 20 Sie 2008    Temat postu: Re: rozdział XIX (w trakcie)

Maszyny kroczące
Imperialne wojsko używa tych maszyn aby uzupełnić szeregi istniejących pojazdów repulsorowych, gąsienicowych oraz kołowych, a także aby wzbudzić strach u wrogich żołnierzy. Maszyny kroczące udowodniły swą wybitną skuteczność w walce pod obydwoma względami.
Imperialny Opancerzony Transportowiec Terenowy (ang. All Terrain Amoured Transport, w skrócie AT-AT) to czworonożny behemot, który krocząc w kierunku wrogich fortyfikacji sprawia, że przebywający w nich wrodzy żołnierze czują jak drga ziemia. Te masywne maszyny są poczytywane jako praktycznie niepowstrzymywalne, w dodatku do swego uzbrojenia mogą przewozić 40 żołnierzy w pełnym rynsztunku lub parę zwiadowczych maszyn kroczących AT-ST.
Zwiadowczy Transportowiec Terenowy (ang. All Terrain Scout Transport, w skrócie AT-ST) jest zwrotniejszy i został zaprojektowany do służby zwiadowczej i wsparcia, poza tym jest zabójczy na polu bitwy. Wymaga dwuosobowej załogi.

Technologia repulsorowa
Dominująca technologia napędów do pojazdow nazywana repulsorową. Repulsorowowy napęd jest preferowany ponad bardziej prymitywnymi systemami ponieważ jest bezgłośny, czystszy i wydajniejszy niż inne systemy napędowe. Poprzez wytwarzanie antygrawitacyjnych pól repulsorowych, napędy te pozwalają na wymagające sterowanie i osiąganie dużych prędkości lub na niewiarygodną ładowność pojazdu. Urządzenie zasilające uniwersalny napęd repulsorowy może być dostosowane do funkcjonowania na różnorakich źródłach zasilania, takich jak minerały, energia słoneczna czy termojądrowa. Pomimo to ogniwa oraz generatory energetyczne są preferowane ze względu na to, że wytwarzają więcej energii najtańszym kosztem.
Pojazdy repulsorowe są bardzo popularne ponieważ nie są ograniczone do poruszania się po ulicach czy innych wygładzonych ścieżkach – jest to dar dla ubogich planet umieszczonych na granicy cywilizacji, które nie mogą sobie zafundować budowy szlaków komunikacyjnych. Prawie wszystkie pojazdy atmosferyczne i większość „lądowych” w Znanej Galaktyce opierają się na technologii repulsorowej. Prymitywne pojazdy kołowe, poduszkowce oraz te z silnikami węglowodorowymi są zazwyczaj spotykane na najbardziej prymitywnych światach oraz planetach gdzie napędy repulsorowe są nieodpowiednie ze względu na bezładną grawitację oraz wahania promieniowania.
Wiele szybkich pojazdów repulsorowych, takich jak śmigacze i cloud cary, używają silników jonowych jako dopalaczy aby podnieść wydajność oraz szybkość, dzięki czemu przewyższają niektóre statki kosmiczne w osiągach w atmosferze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nomann dnia Nie 21:23, 24 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nomann
Administrator



Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:24, 24 Sie 2008    Temat postu: Re: rozdział XIX (w trakcie)

Ślizgacze
Ślizgacze to popularne w całej galaktyce ground-based pojazdy repulsorowe. Większość rodzin oraz pojedynczych osób posiada swój własny ślizgacz, szczególnie na niezbyt zurbanizowanych planetach, gdzie publicznych środków transportu jest jak na lekarstwo.
Ślizgacze są zazwyczaj zależne tylko od napędu repulsorowego, chociaż niektóre wyczynowe oraz militarne modele są wyposażone w silnik jonowy, który zwiększa ich maksymalną prędkość. Przeciętny ślizgacz poleci z prędkością 200 kilometrów na godzinę, mimo to szybsze modele potrafią wycisnąć nawet do 350 km/h. Ich pułap lotu zazwyczaj jest mniejszy niż 5 metrów, więc latanie ślizgaczami jest zależne od gładkich, zadbanych powierzchni, takich jak naturalne równiny czy niezburzona woda lub droga.
Istnieje wiele rodzai ślizgaczy; sportowe z dwoma siedzeniami, rodzinne wyposażone nawet w 6 miejsc siedzących czy też masywne towarowce lub publiczne transportowce, które mogą przewozić setki istot lub tony ładunków. W kwestii sprzedaży pomiędzy ślizgaczami a śmigaczami istnieje przepaść, co spowodowane jest możliwością zakupu ślizgaczy.

Ubrikkian 9000 Z004
Jeden z najpopularniejszych modeli na rynku, Z004 jest sportowym pojazdem wyposażonym w dwa siedzenia, popularnym wśród starszej części młodzieży. Ten nisko latający połyskujący pojazd lecąc przypomina szybkiego i zabójczego drapieżnika (przynajmniej tak sugeruje kampania reklamowa). Jest wyposażony w holoprojektor, nawigację komputerową oraz stabilizatory równowagi przydatne do jazdy po wyboistym terenie.
Skutery repulsorowe (speeder bikes)
Te pojazdy zaspakajają zapotrzebowanie na małe, szybkie osobiste środki transportu. Spodobały się zarówno młodzikom z całej galaktyki jak i wojsku. Zazwyczaj są jedno lubo dwu osobowe, kładą nacisk na szybkość i zwrotność ponad bezpieczeństwem.

Śmigi
Śmigi są przykładem bardzo zaawansowanego rozwoju technologii repulsorowej – osiągają niewiarygodnie duże prędkości dzięki zastosowaniu połączenia napędu repulsorowego i jonowego, co wiąże się z zupełną stratą jakiegokolwiek bezpieczeństwa.
Śmigi pilotuje się o wiele trudniej niż skutery repulsorowe, ale gdy za sterami śmiga usiądzie prawdziwy ekspert, wtedy są o wiele efektywniejsze, szczególnie w pościgach. Wyścigi śmigów są popularne w całej Znanej Galaktyce.

Śmigacze
Śmigacze to prywatne pojazdy transportowe, zaprojektowane z myślą o prędkości i zwrotności. Podczas gdy specyficzne modele mają różne możliwości, śmigacze jako klasa pojazdów sięga od nisko do wysoko pułapowych jednostek, które mogą poruszać się nawet 25 kilometrów nad poziomem ziemi. Większość śmigaczy ma pułap lotu mniejszy niż 250m, deriving maximum lift from the atmosphere and without the need for pressurized pilot's compartments. Z ich maksymalną prędkością przekraczającą 900km/h znakomicie sprawdzają się w taktyce „uderz i uciekaj”. Śmigacze są gładkie i opływowe, dodatkowo używają mechanicznych płatów kontrolnych do skręcania przy maksymalnych prędkościach bez utraty pędu. Z powodu tych zdolności ich namierzenie jest dość trudne, a dzięki temu, że nie mają tak mocnej budowy jak cloud cary jest je o wiele trudniej trafić, szczególnie artylerii o długim czasie reakcji.
Śmigacze są uważane za sportowe i szybkie pojazdy, toteż mają wierutnie małą ładowność i są zdolne do przewozu wyłącznie jednej lub dwóch osób. Cywilne wersje poza wyjątkiem tych z pogranicznych światów są często wyposażone w ograniczniki, a dzieje się tak z powodu niebezpieczeństwa jakie mogą stanowić niedoświadczeni kierowcy za sterami takiego pojazdu (po galaktyce krąży wiele mrożących krew w żyłach opowieści o śmigaczach z których wypadł kierowca, a które po chwili wyhamowały na tłumie istot bądź ich domostwach). Lokalne władze, agendy wymiaru sprawiedliwości, a nawet Sojusz Rebeliantów/Nowa Republika używają wielu rozmaitych zmodyfikowanych śmigaczy ze względu na ich niską cenę, niezawodność i możliwość wyposażenia ich w szeroką gamę potężnego uzbrojenia. Chociaż dostosowanie ich do danego środowiska może być trudne to raz doprowadzony do użyteczności śmigacz będzie wymagał mniej konserwacji niż cloud car.

Incom T-47I Airspeeder
T-47I jest starym, ale popularnym modelem śmigacza opartego na produkcji Incoma T-47. Jest znany ze swej prędkości i zwrotności. Pomimo iż nie jest produkowany od prawie dekady to wciąż pozostaje ulubionym pojazdem młodzieniaszków, którzy upodobali go sobie ze względu na łatwość konserwacji, dostępność części zamiennych oraz prostotę dokonywania modyfikacji umożliwiających wyciąganie z niego jeszcze większych prędkości.

Rebeliancki Śmigacz Bojowy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nomann
Administrator



Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:20, 25 Sie 2008    Temat postu: Re: rozdział XIX (w trakcie)

Rebeliancki Śmigacz Bojowy
Bojowe śmigacze (z ang. combat airspeeders) były ekstensywnie używane przez wojska Sojuszu – były tanie w produkcji, niezawodne oraz solidne, a poza tym miały znakomite osiągi w temacie prędkości i siły rażenia. W zależności od terenu, na którym miały pełnić służbę, śmigacze te były odpowiednio modyfikowane przez rebeliantów. Wersja do służby w mroźnych środowiskach nosiła nazwę „śnieżny śmigacz”, wersja na gorące, suche planety była zwana „piaskowym śmigaczem” zaś ta do dżungli i innych wilgotnych środowisk nosiła miano „błotnego śmigacza” (z ang. swampspeeder).
Podczas niesławnej Bitwy o Hoth Sojusz Rebelii wypuścił do walki przeciwko imperialnym AT-AT właśnie śnieżne śmigacze, które dzięki przebiegłej taktyce wymyślonej przez komandora Luka Skywalkera przewróciły kilka tych strasznych imperialnych pojazdów, pomimo braku dział blasterowych o mocy pozwalającej na przebicie pancerza tych wrogich maszyn.
W dwuosobowym kokpicie obaj piloci są obróceni do siebie plecami. Drugi pilot poza koordynacją jest również odpowiedzialny za obsługę harpuna.

Cloud Cary
Cloud cary to pojazdy przystosowane do poruszania się w środkowych oraz wysokich warstwach atmosfery. Aby zwiększyć swe maksymalne osiągi są wyposażone w napęd repulsorowy i jonowy, dzięki czemu są w stanie przekroczyć prędkość 1500 kilometrów na godzinę lecąc na wysokości ponad stu kilometrów nad powierzchnią, gdzie od przestrzeni kosmicznej oddziela je tylko kilkukilometrowa warstwa atmosfery.
Na standardowych światach najczęściej pełnią rolę wysokościowych statków patrolowych i obronnych, czyli w skrócie doprowadzają przyjezdne statki i inne wysoko-atmosferyczne pojazdy do odpowiednich lądowisk. Ze względu na ich wysoką cenę i ograniczoną użyteczność tylko kilka prywatnych osób posiada swojego własnego cloud cara.
Głównym producentem Cloud Carów jest firma Bespin Motors. Dzięki swemu nietypowemu położeniu w środku gazowego giganta Miasto w Chmurach, a raczej jego mieszkańcy upodobali sobie właśnie Cloud Cary, gdyż inne pojazdy nie mają aż tak wysokiego pułapu przez co w Mieście w Chmurach są bezużyteczne. Poza cloud carami firma Bespin Motors wypuściła na rynek wiele statków wycieczkowych, powietrznych taksówek i wiele wiele innych jednostek do użytku prywatnego. Ciężko jest je spotkać poza Bespinem.

Barki Żaglowe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.swd6.fora.pl Strona Główna -> Nasze gotowe tłumaczenia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin